Smart Connect

Uw Bedrijfstelefonie in de Cloud

Heeft u technische vragen? We helpen u graag verder!

Bel ons op: +32 (0) 3 846 46 44

Mail ons op: support@smart-connect.be 

 

Systeem Status :     Alle systemen operationeel       

We werken elke dag hard om u de best mogelijke service te bieden. Om dat te doen werken wij met verscheidene providers en leveranciers. Uitval van onze partners is buiten onze controle, maar wij escaleren steeds meteen issues om te zorgen dat de diensten snel worden hersteld. Ondervindt u problemen? Laat het ons zeker weten.

 

 

Veel gestelde vragen


Ik kan met één of meerdere telefoons niet bellen, maar met sommige telefoons wel.

Ik kan met één of meerdere telefoons niet bellen, maar met sommige telefoons wel.

Indien sommige telefoons wél werken maar andere niet, dan merkt u dit vaak aan de melding “Niet geregistreerd” of “Geen account” wanneer u een nummer probeert te vormen. Soms wordt dit begeleid door een bezettoon. Volg deze procedure om het probleem op te lossen:

  1. Herstart de niet-functionerende toestellen.

Indien het probleem nog niet is opgelost:

  1. Herstart de internet-router;
  2. Herstart nogmaals de niet-functionerende toestellen.

Mochten de desbetreffende toestellen dan nog niet allemaal functioneren:

  1. Herstart de internet-modem van uw internetprovider;
  2. Herstart nogmaals de niet-functionerende toestellen.

Indien het probleem na deze stappen nog niet verholpen is, raden we u aan om contact met ons op te nemen. Indien wij geen router bij u hebben geplaatst, zullen we via Teamviewer uw scherm even moeten overnemen om een goede diagnose te stellen. De link naar “Teamviewer” vindt u helemaal bovenaan deze pagina in het menu, naast de knop naar de pagina “Support”.


Ik kan met geen enkele telefoon bellen.

Ik kan met geen enkele telefoon bellen.

Indien geen enkele telefoon functioneert, dan merkt u dit vaak aan de melding “Niet geregistreerd” of “Geen account” wanneer u een nummer probeert te vormen. Soms wordt dit begeleid door een bezettoon. Meestal is er dan een probleem met de internetverbinding.

  • Herstart uw internet-router.

Indien het probleem nog niet opgelost is, volgt u al naargelang wat past volgende bijkomende oplossingen:

  • “Ik heb ook geen internet op mijn computers”:
    1. Neem contact op met uw internet-provider (Telenet, Proximus, EDPnet, Scarlet, …). Meer dan waarschijnlijk is er een internet-probleem in de buurt. Wij kunnen uw nummer tijdelijk doorschakelen.
  • “Ik heb wel internet op mijn computers”:
    1. Controleer op één van de vaste toestellen of deze wel een ‘IP-adres’ hebben. Dat kan door op het toestel op de knop ‘OK’ te drukken. Op de eerste lijn staat dan meestal een IP-adres.
    2. Indien er niets staat op de lijn ‘IP-adres’ of er staat ‘0.0.0.0’, dan hebben uw toestellen geen IP-adressen: herstart dan nogmaals uw internet-router.

Indien het probleem na deze stappen nog niet verholpen is, raden we u aan om contact met ons op te nemen. Indien wij geen router bij u hebben geplaatst, zullen we via Teamviewer uw scherm even moeten overnemen om een goede diagnose te stellen. De link naar “Teamviewer” vindt u helemaal bovenaan deze pagina in het menu, naast de knop naar de pagina “Support”.


De kwaliteit van de gesprekken is slecht: ruis op de lijn, hakkelend gesprek, sporadisch onderbroken gesprek, ... .

De kwaliteit van de gesprekken is slecht.

Slechte gesprekskwaliteit kan zich in verschillende vormen uiten:

  • Een storende ruis op de lijn;
  • Een hakkelende lijn;
  • Het geluid valt sporadisch een aantal seconden weg en komt dan weer terug.

Deze klachten heeft u niet noodzakelijk in elk gesprek en komen ook niet noodzakelijk samen voor. Het is wél een indicatie van een slechte internetverbinding. We raden dan ook volgende zaken aan:

  1. Herstart de internet-router en de internet-modem van uw internetprovider;

Indien dit niet helpt, contacteer dan uw internetprovider met de melding dat u last heeft van een slechte internetverbinding.

Een klant meldt mij dat hij/zij me niet kan bereiken, terwijl andere klanten dit probleem niet ervaren.

Een klant meldt mij dat hij/zij me niet kan bereiken, terwijl andere klanten dit probleem niet ervaren.

Indien één van uw klanten u niet kan bereiken terwijl andere klanten dit probleem niet hebben, dan raden we u aan om met ons contact op te nemen. Meestal is dit een probleem bij de provider van de desbetreffende klant. Vermeld zeker volgende zaken in uw contactverzoek:

  • Het nummer van de klant die u niet kan bereiken;
  • Tijdstip van één van de mislukte oproepen.